Nevyzvednutí zboží

Nevyzvednutí objednaného zboží na dobírku

Bohužel se čím dál více setkáváme s tím, že se objevují "zákazníci", kteří si objednají zboží na dobírku a nevyzvednou si jej. Myslí si, že jim žádné sankce nehrozí. Tak to, ale není a proto zde uvedeme informace na pravou míru.

Zákon říká:

Citujme § 2118 zákona č. 89/2012 Sb.:
ZÁVAZKY Z PRÁVNÍCH JEDNÁNÍ
Povinnosti kupujícího
§ 2118
"Kupující zaplatí kupní cenu a věc převezme"

Pokud zákazník objednané zboží nepřevezme, hrubě poruší ustanovení zákona.

Od našeho e-shopu i od zvoleného dopravce, obdrží zákazník informace o předání zboží dopravci a následně o tom, že mu bude doručováno nebo si jej může na výdejním místě vyzvednout.

Odmítnutím převzít objednané zboží, nezačíná automaticky běžet lhůta pro odstoupení od smlouvy. Zákazník může od kupní smlouvy odstoupit, ale až po převzetí objednaného zboží. Prodejce může i v tomto případě vyúčtovat smluvní pokutu a úroky z prodlení nebo kompenzaci poštovného. Tato povinnost se odstoupením od smlouvy neruší.

Jaké jsou možnosti?

  1. Pokud zákazník objednané zboží nevyzvedl a má o něj stále zájem:Stačí nás kontaktovat (telefonicky nebo emailem). Zboží Vám pošleme znovu, pouze po platbě předem bankovním převodem, celková cena objednávky bude navýšena o kompenzaci za předchozí nevyzvednutou zásilku.
  2. Zákazník nemá o objednané zboží zájem:- Zákazníkovi zašleme emailem výzvu k platbě poštovného, které bylo vyčísleno v objednávce (nebo bylo námi zaplaceno za zákazníka z důvodu výše objednávky a uvedené dopravy zdarma) a kompenzačního poplatku ve výši 100 Kč. Zákazník, který porušil svou zákonnou povinnost, zaplatí jen minimální cenu za své chybné rozhodnutí. Po obdržení platby zašleme daňový doklad.

 

Tento kompenzační poplatek obsahuje:

  • administrativní vyřízení objednávky, vystavení objednávky, faktury, zaúčtování faktury a zpracování DPH
  • vyskladnění produktů a jejich kompletace
  • zabalení do ochranného obalu a do balíčku
  • cenu obalového materiálu, krabice, pásky
  • poplatek (poštovné) přepravci na doručení k zákazníkovi
  • poplatek (zpětné poštovné) přepravci zpět k doručovateli
  • doplatek přepravci za zpracování vratky
  • rozbalení a likvidace použitého obalového materiálu
  • fyzické zařazení zboží zpět na skladové pozice
  • administrativní zařazení produktů zpět do prodeje na eshopu
  • vystavení dobropisu a jeho zaúčtování, zpracování DPH
  • vystavení této upomínky, faktury za tento poplatek a jeho účetní zpracování
  • zařazení mailové adresy do seznamu zákazníků, kterým nadále nebude umožněna platba na dobírku

 

Odesláním objednávky a jejím následným přijetím a potvrzením naším e-shopem, vznikla platná kupní smlouva v plném rozsahu, účinná dle našich obchodních podmínek, které zákazník odsouhlasil v posledním kroku před odesláním objednávky, a dle aktuálně platných zákonů České republiky.

Dle zákona má náš obchod právo na kompenzaci vynaloženého poštovného a balného od kupujícího. Tato kompenzace je právně vymahatelná, jelikož nevyzvednutím zboží porušil kupující (zákazník) kupní smlouvu.

Pokud zákazník nezaplatí kompenzaci nebo si nenechá zboží poslat znovu, nastane následující:

Aktuálně platné zákony České republiky dávají obchodům možnost se efektivně bránit proti nezodpovědným zákazníkům, kteří zásilku na dobírku nepřevezmou.

Když zákazník poruší platnou smlouvu, lze toto řešit následujícími třemi způsoby:
1. Postoupení pohledávky naší agentuře specializující se na vymáhání pohledávek od dlužníků.
2. Soudní cestou.
3. Zaplacení našemu obchodu kompenzaci poštovného.

Body 1 i 2 jsou sice zdlouhavé, pro Vás finančně velmi nevýhodné, ale pro nás velmi efektivní.
Bod 3 je pro Vás cesta nejpřijatelnější a nejlevnější.

NERADI BYCHOM ZDRAŽOVALI DÍKY NEVYZVEDNUTÝM OBJEDNÁVKÁM NA DOBÍRKU.

Dovolujeme si požádat zákazníky, aby si před každou objednávkou zboží na dobírku promysleli, zda o naše zboží mají opravdu zájem. Ve většině případů si totiž neuvědomují, že každé odeslání balíku má své náklady, které nejsou malé. Čas s vrácenou zásilkou raději využijeme na balení zboží pro někoho, kdo o naše zboží stojí a těší se na něj. Snažíme se ceny našich produktů držet férově co nejníže.

Pevně věříme, že jsme Vám danou problematiku dostatečně vysvětlili.

Předem děkujeme za Vaši férovost a za to, že si vyzvedáváte objednané zboží.

Budeme se těšit na Vaše nákupy.