Reklamace

Reklamační řád

I.    Všeobecná ustanovení a vymezení pojmů

1.    Tento reklamační řád byl zpracován dle ustanovení dle zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů, a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů obchodní společnosti Ing. Petr Klusák, 9+. května 315, 679 02 Rájec-Jestřebí, u něhož jsou v záruční době uplatňována práva Kupujícího z odpovědnosti za vady (dále jen „Reklamace“).
Spotřebitelská smlouva je smlouva kupní, smlouva o dílo, případně jiné smlouvy, pokud smluvními stranami jsou na jedné straně spotřebitel a na druhé straně dodavatel.
2.    Zákazníkem našeho internetového obchodu je Kupující spotřebitel anebo Kupující, který při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti. Záruční doba začíná běžet převzetím Zboží Zákazníkem. Záruční doba pro Kupujícího spotřebitele činí 24 měsíců s výjimkou případů, kdy prodávající nebo výrobce záruku prodlouží. Tato informace je vždy uvedena v popisu daného zboží. Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou bylo Zboží v záruční opravě. V případě výměny Zboží začíná běžet nová záruční doba.

II.    Záruka
1.    Na žádost spotřebitele je Prodávající povinen poskytnout záruku písemnou formou (záruční list). Umožňuje-li to povaha věci, postačuje namísto záručního listu vydat Kupujícímu doklad o zakoupení věci (faktura), které musí obsahovat údaje jako záruční list. Záruční list/faktura musí obsahovat jméno a příjmení, název nebo obchodní firmu Prodávajícího, IČ, sídlo, jde-li o právnickou osobu, nebo bydliště, jde-li o fyzickou osobu. Pokud je poskytována delší než zákonná záruka, Prodávající určí podmínky a rozsah prodloužení záruky v záručním listě.

2.    Spotřebitel je oprávněn odstoupit od smlouvy ve všech případech stanovených Zákonem. Odstoupení je vůči Prodávajícímu účinné od okamžiku, kdy je mu doručeno prohlášení Kupujícího o odstoupení od smlouvy, pokud jsou splněny všechny nutné zákonné podmínky. V případě odstoupení od smlouvy se smlouva od počátku ruší a smluvní strany jsou si povinny vrátit vše, co si na jejím základě poskytly. V případě zrušení smlouvy z důvodu uplatnění práv plynoucích z odpovědnosti za vady, vrací Kupující plnění, které mu poskytl Prodávající, pouze v rozsahu, v jakém je to v dané situaci objektivně možné. Odstoupení od smlouvy je nutné podat písemně dle vzoru a dále se řídí obchodními podmínkami.

3.    Výluky ze záručních podmínek:
•    mechanickým poškozením Zboží,
•    prokazatelně nedovolenými zásahy do Zboží, živelnou katastrofou nebo byly-li odstraněny nebo poškozeny plomby v případě, že je Zboží plombami opatřeno,
•    elektrickým přepětím (viditelně spálené součástky nebo plošné spoje) s výjimkou běžných odchylek,
•    prokazatelně nesprávným užíváním Zboží,
•    užíváním Zboží v rozporu s návodem k použití nebo pokyny uvedenými na obalu nebo v záručním listu,
•    užíváním Zboží v rozporu s obecně známými pravidly užívání,
•    prokazatelně používáním Zboží v podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí, které je přímo výrobcem určeno nebo které jednoznačně vyplývá z povahy Zboží,
•    prokazatelně neodbornou instalací a obsluhou Zboží,
•    pokud předložený Záruční list/faktura vykazuje zjevné známky provedených změn údajů nebo je-li na Zboží odlišné výrobní číslo od toho, jež je uvedeno v Záručním listu.


III.    Spotřebitel při uplatnění záruky má, jde-li o:
1.    vadu odstranitelnou: právo na bezplatné, řádné a včasné odstranění vady, právo na výměnu vadného Zboží nebo vadné součásti, není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, a není-li takový postup možný, právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupit od kupní smlouvy
2.    vadu neodstranitelnou bránící řádnému užívání Zboží, právo na výměnu vadného Zboží nebo odstoupit od kupní smlouvy
3.    vady odstranitelné vyskytující se ve větším počtu nebo opakovaně a bránící řádnému užívání Zboží, právo na výměnu vadného Zboží nebo odstoupit od kupní smlouvy
4.    jiné vady neodstranitelné a nepožaduje-li výměnu věci, právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupit od kupní smlouvy

IV.    Vyřízení reklamace
Reklamované zboží zasílejte na adresu Ing. Petr Klusák, 9. května 315, 679 02 Rájec-Jestřebí.
1.    Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění Reklamace, pokud se Prodávající s Kupujícím nedohodnou na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty se Kupujícímu přiznávají stejná práva, jako by se jednalo o neodstranitelnou vadu.

2.    Lhůta pro vyřízení reklamace je pozastavena, pokud prodávající neobdržel veškeré podklady potřebné pro vyřízení reklamace (kompletní zboží/výrobek pokud nebylo dohodnuto jinak, fakturu/záruční list, popis vady, reklamační formulář apod.). Prodávající je povinen o doplnění informací od kupujícího v nejkratší možné době. Lhůta je od tohoto data pozastavena až do dodání vyžádaných podkladů kupujícím.


3.    V případě, kdy je potřeba zboží zaslat prodávajícímu nebo servisnímu středisku, kupující doručí na vlastní náklady a riziko vadné zboží na adresu autorizovaného servisu či provozovny prodávajícího. Kupující si ve vlastním zájmu povede tak, aby bylo zboží zabaleno do vhodného a dostatečně chránícího obalového materiálu vyhovujícího nárokům přepravy křehkého zboží, adekvátně pojištěno a označí zásilku příslušnými symboly. Neurčí-li prodávající kupujícímu jiný způsob zaslání vadného zboží, musí být zboží zasláno v úplném stavu, včetně příruček, kabelů a veškerého ostatního příslušenství.

4.    Kupující nemůže zaslat prodávajícímu zboží na dobírku, protože znemožní kontrolu obsahu zásilky.
    V případě odstoupení od kupní smlouvy či poskytnutí slevy z kupní ceny je příslušná platba vrácena Kupujícímu převodem na bankovní účet.
V.    Po řádném vyřízení reklamace

1.    Prodávající vyzve kupujícího k převzetí bezvadného (opraveného) zboží v prodejně provozovatele v případě, že kupující toto vadné zboží reklamoval přímo na provozovně prodávajícího,

2.    zašle kupujícímu bezvadné (opravené) zboží na adresu, kterou kupující prodávajícímu uvedl při zahájení reklamačního řízení, jako adresu pro doručení bezvadného (opraveného) zboží, a to v případě bylo-li reklamační řízení zahájeno korespondenční cestou.


3.    V případě zjištění neodstranitelné vady zboží (na základě písemného posouzení autorizovaného servisního střediska, pokud si to vyžaduje povaha zboží), má kupující právo na výměnu zboží nebo má právo od smlouvy odstoupit. Pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti. Je-li odstoupení vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady.

4.    Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má kupující i právo od smlouvy odstoupit.


5.    V případě vadného plnění má kupující vždy namísto ostatních nároků možnost uplatnit slevu z kupní ceny.

6.    Pokud byla reklamace zboží neoprávněná, kdy závada vznikla např. špatným použitím nebo chybnou manipulací apod., servisní středisko naúčtuje kupujícímu náklady na zjištění závady společně s náklady na dopravu zboží pro vyřízení reklamace (byla by tato doprava zajištěna prodávajícím), a dále zaslání zboží zpět zákazníkovi. Kupující je povinen tyto náklady uhradit ve stanoveném termínu, nejpozději však do čtrnácti dnů od ukončení reklamačního řízení.


7.    Záruční doba všem osobám, používajícím zboží za účelem podnikání, se stanovuje na základě dohody s kupujícím - podnikatelem, či záručním listem. Nebude-li dohoda s kupujícím – podnikatelem uzavřena, stanovuje se záruční doba na 6 měsíců.

8.    Při splnění všech výše uvedených podmínek pro vrácení zboží bude bezvadné zboží vráceno na adresu uvedenou kupujícím nebo vydáno osobně v provozovně nebo peníze za vadné zboží zaslány kupujícímu převodem na účet nebo poštovní poukázkou na adresu a to nejpozději do 30-ti dnů od započetí reklamačního řízení.

VI.    Závěrečná ustanovení
1.    Záruční podmínky v tomto záručním řádu jsou platné pro všechny obchodní případy.
2.    Ostatní podmínky se řídí občanským zákoníkem, a zákonem č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele.

Tento reklamační řád nabývá účinnosti dne 1.1.2023. Změny reklamačního řádu vyhrazeny.

Žádná položka